11 Eylül 2013 Çarşamba

PASTANE BEZESİ NASIL YAPILIR?

 Çok değerli bir arkadaşımın verdiği nefis bir tarif bu. Bana beze yapmayı öğrettiğin için teşekkür ediyorum arkadaşım… malzemesi yok denecek kadar az. Çok sefer farklı şekillerde denedim ama hiçbir zaman tutturamamıştım. Ta ki bu tarifi öğrenene kadar. Sırrı küçücük bir ayrıntıda gizli. Krema pompamı kırdığım için kasıkla koymak zorunda kaldım. Oda görüntüyü biraz vasatlaştırdı. Ama lezzet müthiş. Mutlaka deneyin. İşte tarif;
MALZEMELER (20 ADET İÇİN)
-3 yumurtanın akı
-3 çay bardağı şeker
-3 damla limon suyu
-1 paket vanilya
Tabanı ağır bir tencereye yumurta aklarını ve şekeri alıyoruz. Ocağımızın en küçük kahve gözünde en kısıkta altı yanarken mikserin en yüksek devrinde 20 dk. Çırpıyoruz. İşte püfü buydu. Limon suyunu  ve vanilyayı ekleyip iyice çırpmaya devam ediyoruz. Ve yalı kağıt serili tepsiye varsa krema pompası ile sıkıyoruz yoksa benim gibi kaşıkla koyuyoruz 20 adet çıkıyor. Birkaç dakika 150 derecede ısınmış fırına veriyoruz ve serleşene kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun…
NOT; Tarifi istediğiniz kadar azaltıp çoğaltabilirsiniz. Yumurta akı sayısı kadar çay bardağı şeker. Kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder