12 Temmuz 2013 Cuma

ELMALI KOLAY TATLI

Davet menümü seçerken ağır yemekler seçmemeye ne kadar da dikkat etsem ipin ucunu kaçırdım… bari tatlıda toplarlayım dedim. Bu tatlıyı seçerek doğru bir karar vermişim. Hem meyveli hem de sütlü ve de pratik bir tarif. Açık havada balkon keyfiyle de birleşince süper oldu. Gelin yapımına bakalım;
MALZEMELER
-5 adet ekşi elma (aslında tatlı kırmızı elma olmalıydı fakat mevsim gereği bulamadım mayhoş yaz elması bulabildim ancak tereddüt ettim olur mu diye ama böyle daha güzel oldu.)
-5 tatlı kaşığı şeker
-5 adet tüm ceviz
-10 tane arası kaymaklı bisküvi
-1 paket damla sakızlı muhallebi
-3su bar süt
-Süslemek için ceviz
Elmaları ortadan bölüyoruz. Çekirdek yataklarını ayıklayıp kabuğunu soyuyoruz. Yayvan bir tencereye çekirdek yatakları içe gelecek şekilde diziyoruz üzerine şekeri ekleyip üzerini geçmeyecek kadar kaynar su ekleyip kısık ateşte yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz. Pişen elmaları soğumaya alıyoruz bu esnada süt ile sakızlı muhallebiyi pişiriyoruz. Pişen elmadan bir tanesini elimize alıyoruz çukuruna parçalanmamış yarım ceviz bir tanede bisküvi koyup ters çevirerek servis kabına koyuyoruz. Malzemeler bitene kadar bu işlemi tekrar ediyoruz. En son üzerlerine soğuyan çırpılıp köpürtülmüş muhallebimizi döküyor ceviz kırıklarıyla süslüyor ve dolaba kaldırıyoruz afiyet olsun…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder