26 Temmuz 2013 Cuma

LOKANTA USULÜ MERCİMEK ÇORBASI

 Lokantalarda yapılan sarı mercimek çorbasını sevmeyen yoktur herhalde. Süzgeçten geçirilerek yapılan meşakkatli çok bulaşık çıkaran tarif şimdilerde teknolojinin kurtarıcı kanatları altında. Kendimce geliştirdiğim ve kolaylaştırdığım bu tarifi tadan herkes beğenir. İnşallah sizlerde beğenirsiniz. İki önemli malzeme düdüklü tencere ve el blendırı… işte yapılışı;
MALZEMELER
-bir kaşık tereyağı
-1 Türk kahve fincanı zeytinyağı
-1 tatlı kaşığı tepeleme un
-1 tatlı kaşığı domates salçası
-1 su bardağı kırmızı mercimek
- 1.7 litre kaynar su( genelde su ısıtıcıların max seviyesi)
-tuz ve kimyon
Düdüklü tencereyi çok kullananlardan birisiyim. Ve de fishler marka düdüklü kullanıyorum ve çok memnunum. Onun sayesinde bu çorba tam 10 dk. Da hazır. Düdüklü tencereye yağları koyun. unu pembeleşinceye kadar kavurun. Salçayı da ekleyip kavurmaya devam. Yıkadığınız mercimekleri ekleyip suyunu da dökün tuzunu ve kimyonunu damak tadınıza göre ayarlayın ve düdüklünün kapağını kapatın. Buraya kadarki işlem tam üç dakika sürüyor. Şimdi benim tenceremde seviye çizgileri var baklagiller 2. Derece çizgide pişiriliyor. 2. Çizgiyi gördüğüm andan itibaren 7 dk. Tutuyorum. Ve altını kapatıyorum. Her tencere farklıdır süresini siz ayarlayın. Havası boşalınca çorbayı el blendırından geçiriyorum ve servis yapıyorum. Bu kadar kolay. Düdüklü tencere almak isteyenlere bu markayı hiçbir alakam olmadığı halde sadece kullandığım ve çok memnun olduğum için tavsiye ederim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder